Skip to main content
Start of content

HUMA Committee Meeting

Notices of Meeting include information about the subject matter to be examined by the committee and date, time and place of the meeting, as well as a list of any witnesses scheduled to appear. The Evidence is the edited and revised transcript of what is said before a committee. The Minutes of Proceedings are the official record of the business conducted by the committee at a sitting.

For an advanced search, use Publication Search tool.

If you have any questions or comments regarding the accessibility of this publication, please contact us at accessible@parl.gc.ca.

Previous day publication Next day publication
 
HOUSE OF COMMONS   CHAMBRE DES COMMUNES
2nd Session, 41st Parliament   2e session, 41e législature

 
NOTICE OF MEETING   AVIS DE CONVOCATION
 
Standing Committee on Human Resources, Skills and Social Development and the Status of Persons with Disabilities   Comité permanent des ressources humaines, du développement des compétences, du développement social et de la condition des personnes handicapées
 
AMENDED   MODIFIÉ
 
Meeting No. 5 Séance no 5
Thursday, November 21, 2013 Le jeudi 21 novembre 2013
3:30 p.m. to 5:30 p.m. 15 h 30 à 17 h 30
Room 228, La Promenade Building   Pièce 228, Édifice La Promenade
151 Sparks St.   151, rue Sparks
(613-996-9322)   (613-996-9322)
 

 
 
Orders of the Day   Ordre du jour
 
 
1. Subject Matter of Clauses 176 to 238 (Divisions 5 and 6 of Part 3) of Bill C-4, A second Act to implement certain provisions of the budget tabled in Parliament on March 21, 2013 and other measures
 
1. Objet des articles 176 à 238 (sections 5 et 6 de la partie 3) du projet de loi C-4, Loi no 2 portant exécution de certaines dispositions du budget déposé au Parlement le 21 mars 2013 et mettant en oeuvre d’autres mesures
 
*Witnesses *Témoins
 
3:30 p.m. to 4:30 p.m. 15 h 30 à 16 h 30
 
Public Service Alliance of Canada Alliance de la Fonction publique du Canada
 
Chris Aylward, National Executive Vice-President Chris Aylward, vice-président exécutif national
 
Agriculture Union Syndicat de l'agriculture
 
Bob Kingston, National President Bob Kingston, président national
 
Federally Regulated Employers - Transportation and Communications (FETCO) Employeurs des transports et communications de régie fédérale (ETCOF)
 
John Beckett, Chairman, Occupational Health and Safety Committee
Vice-President, British Columbia Maritime Employers Association
 John Beckett, président, Comité local de santé et sécurité au travail
vice-président, Association des employeurs maritimes de la Colombie-Britannique
 
John Farrell, Executive Director John Farrell, directeur exécutif
 
Canadian Labour Congress Congrès du travail du Canada
 
Hassan Yussuff, Secretary-Treasurer Hassan Yussuff, secrétaire-trésorier
 
*Jeff Bennie, Health and Safety Committee Member *Jeff Bennie, membre du comité de santé et de sécurité
 
University of Ottawa Université d'Ottawa
 
Katherine Lippel, Canada Research Chair in Occupational Health and Safety Law
Law Faculty
 Katherine Lippel, chaire de recherche du Canada en droit de la santé et de la sécurité du travail
Faculté de droit
 
(In Camera) (À huis clos)
 
4:30 p.m. to 4:45 p.m. 16 h 30 à 16 h 45
 
DISCUSSION ON RECOMMENDATIONS TO BE PROPOSED TO THE STANDING COMMITTEE ON FINANCE DISCUSSION SUR LES RECOMMANDATIONS À PROPOSER AU COMITÉ PERMANENT DES FINANCES
 

 
 
 
4:45 p.m. to 5:30 p.m. 16 h 45 à 17 h 30
 
2. Engaging Experience: Opportunities for Older Persons in the Workforce
 
2. Mobiliser l'expérience: Possibilités pour les personnes âgées sur le marché du travail
 
Briefing Séance d'information
 
 
La greffière du Comité
Caroline Bosc (613-996-1542)
Clerk of the Committee
 
2013-11-21 2:39 p.m.   2013-11-21 14 h 39