The best way to describe it would be to say that the Innovation portal is primarily accessed digitally. As the honourable member noted, you go online, you indicate what kind of business you're in, which province or territory you're in, and so on. As you go through it, when you get to the end you have a kind of tailored list of the sorts of supports that might be available to you, given the sector you're in and the area of the country you're in.
The clean growth hub has a physical location. It's here in Ottawa, in the building that houses the majority of ISED's employees in the national capital region. Businesses can come through the front door physically and actually sit down with an adviser and learn about the kinds of programming and supports that are available across the country.
Obviously, we can offer those supports as well online and through telephone consultation, but we have brought staff together in a physical location to provide a kind of one-stop shop. In the same way that you might go into a bank and find a variety of services available, there is actually a location for this.
It's designed, obviously, as the name suggests, to focus very much on clean tech. We work very closely in particular, by way of example, with Natural Resources Canada, which obviously has a very strong interest in clean technology, and we have linkages into other players, such as Sustainable Development Technology Canada and Environment and Climate Change Canada.
The clean growth hub, then, is very much focused on clean tech, it's a kind of partnership among federal ministries, and we have a physical location where we meet with a lot of companies. The Innovation portal, I would say, is bigger in scale, because it's reaching a much larger number of companies, and it's primarily a digital experience.
La meilleure façon de décrire le portail Innovation Canada, c'est de dire qu'on y accède principalement par voie numérique. Comme le député l'a dit, on va en ligne, on indique de quel type d'entreprise il est question, dans quelle province ou quel territoire elle se situe et ainsi de suite. Après avoir fourni tous ces renseignements, on obtient une liste assez adaptée des aides potentiellement accessibles, dépendamment du secteur et de la région du pays.
Le Carrefour de la croissance propre, lui, est un lieu physique. Il est ici, à Ottawa, dans l'immeuble où travaillent la majorité des employés du ministère dans la région de la capitale. Les gens d'affaires peuvent s'y présenter, s'asseoir avec un conseiller et découvrir les programmes et les aides qui existent aux quatre coins du pays.
Bien sûr, nous sommes en mesure d'offrir les mêmes services de soutien et de consultation en ligne ou par téléphone, mais nous avons rassemblé le personnel en un seul endroit afin que ce soit une espèce de guichet unique. C'est un peu comme se rendre à une banque pour recevoir toutes sortes de services.
De nature, comme son nom l'indique, le Carrefour se focalise essentiellement sur les technologies propres. Nous collaborons très étroitement avec, par exemple, Ressources naturelles Canada, qui bien sûr s'intéresse vivement aux technologies propres, mais nous entretenons également des liens avec d'autres joueurs, comme Technologies du développement durable du Canada ou encore Environnement et Changement climatique Canada.
Bref, le Carrefour de la croissance propre se focalise essentiellement sur les technologies propres. C'est une espèce de partenariat entre ministères fédéraux, et il a des locaux où son équipe rencontre beaucoup de gens d'affaires. Le portail Innovation Canada, par contre, a, je dirais, une envergure nettement plus vaste, car il rejoint un nombre largement supérieur d'entrepreneurs, sauf qu'il constitue une expérience principalement numérique.