Committee
Consult the user guide
For assistance, please contact us
Consult the user guide
For assistance, please contact us
Add search criteria
Results: 1 - 12 of 12
View Michelle Rempel Garner Profile
CPC (AB)
I did. I just wanted to say thank you to all of the House of Commons IT staff who have been working very hard, including Joshua Lind, who helped me with my technical difficulties. I think we should give them a virtual round of applause.
En effet. Je voulais juste remercier l'ensemble des employés de la Chambre des communes responsables des TI. Ils ont travaillé très fort, y compris M. Joshua Lind, qui m'a aidé à régler mes problèmes techniques. Je pense que nous devrions les applaudir virtuellement.
Collapse
View Anthony Rota Profile
Lib. (ON)
That's not a point of order, but I'm sure it's very much appreciated by all staff at this end.
We'll continue. We have two minutes and 25 seconds left.
Ms. Atwin, we'll let you continue with your line of questioning.
Ce n'est pas un rappel au Règlement, mais je suis certain que tout le personnel de ce côté-ci en sera très reconnaissant.
Poursuivons. Il vous reste deux minutes et 25 secondes.
Madame Atwin, nous vous laisserons poursuivre votre intervention.
Collapse
View Ginette Petitpas Taylor Profile
Lib. (NB)
That's excellent.
Could you provide us with any guidance that has been given to our staff who work on Parliament Hill? Were they given any direction with respect to working on the Hill, or should they be working remotely from home?
Excellent.
Pouvez-vous nous parler des directives qui ont été données aux employés qui travaillent sur la Colline du Parlement? Ont-ils reçu des instructions concernant le travail sur la Colline, ou doivent-ils travailler à distance?
Collapse
View Anthony Rota Profile
Lib. (ON)
Where possible they should be working from home. We do have some essential services on the Hill, support to MPs and to the Hill. When we look at security services, there's a certain number. It's been reduced, but it's still there and providing security to members on the Hill.
Ils devraient travailler de la maison, dans la mesure du possible. Certains services essentiels sont maintenus sur la Colline du Parlement, notamment le soutien aux députés et aux fonctions parlementaires. Certains services de sécurité sont maintenus. Les activités sont réduites, mais les services de sécurité sont toujours présents et assurent la sécurité des députés sur la Colline.
Collapse
View Ginette Petitpas Taylor Profile
Lib. (NB)
I have one other quick question, if I may. When the House is sitting, as it was yesterday, how many staff are required to be there as opposed to a non-sitting day like today?
J'ai une autre petite question, si vous le permettez. Lorsque la Chambre siège, comme c'était le cas hier, quel est l'effectif nécessaire comparativement à une journée sans séance comme aujourd'hui?
Collapse
Charles Robert
View Charles Robert Profile
Charles Robert
2020-04-21 11:46
Expand
Some technical staff and some procedural staff have to be there. There are some other support staff. We were in the neighbourhood of the upper fifties, in terms of personnel who were in place on the Hill to support the functions.
One point I may add to what the Speaker pointed to in terms of what the administration is doing is that we have a crisis management team that meets three times a week. We also have an incident management team and a communications program where we provide information to keep staff up to date. Now it's down to about a weekly communication, but it's as frequently as necessary.
Certains membres du personnel technique et du personnel des services de la procédure doivent être présents, ainsi que d'autres membres du personnel de soutien. On comptait sur la Colline près de 60 personnes pour appuyer les fonctions parlementaires.
J'ajouterais un point aux propos du Président concernant les mesures prises par l'administration. Nous avons une équipe de gestion de crise qui se réunit trois fois par semaine, ainsi qu'une équipe de gestion des incidents et un programme de communication pour informer le personnel de manière continue. En ce moment, nous en sommes à une communication par semaine, mais nous communiquons aussi souvent que nécessaire.
Collapse
View Mark Gerretsen Profile
Lib. (ON)
Outside of this virtual setting, do you have a sense as to how many employees would be on the Hill at any given time when we're normally sitting?
Avez-vous une idée du nombre d'employés qui seraient sur la Colline aux moments où nous siégeons habituellement, sans égard à l'environnement virtuel?
Collapse
Charles Robert
View Charles Robert Profile
Charles Robert
2020-04-21 12:09
Expand
My guess is that it's roughly 1,000 employees. In normal circumstances, there are about 1,000 employees. There are 338 members, and in most instances they have more than one employee.
Je dirais environ 1 000 employés. En temps normal, ce sont 1 000 employés qui sont présents sur la Colline. Il y a 338 députés qui ont, pour la plupart, plus d'un employé.
Collapse
View Mark Gerretsen Profile
Lib. (ON)
I'm talking specifically about staff of members of Parliament, but can you tell us what the direction has been in terms of any other parliamentary staff? Have they been told to stay home? Have they been told to work at home where possible?
J'ai parlé du personnel des députés, mais pouvez-vous nous dire quelles sont les directives pour les autres membres du personnel du Parlement? Est-ce qu'on leur a dit de rester chez eux? De travailler de la maison si possible?
Collapse
View Anthony Rota Profile
Lib. (ON)
Where possible, staff are instructed to work from home. There are staff members who have to come in because it is essential that they be on the Hill. Among the prime groups are security staff and cleaning staff and some of the top administration. Lately, with some of the work that's being done on the technical side, there are people on the IT end of things as well.
On demande aux membres du personnel de travailler de la maison si possible. Certains d'entre eux doivent se rendre au travail, parce que leur présence sur la Colline est essentielle. C'est notamment le cas du personnel de sécurité et du personnel de nettoyage, et de certains membres du personnel administratif supérieur. Dernièrement, on a aussi demandé à certains membres du personnel des TI de se rendre sur la Colline, pour régler certaines questions techniques.
Collapse
View Mark Gerretsen Profile
Lib. (ON)
Mr. Speaker, with House administration, you're responsible for the staff who work in West Block and on the Hill, correct?
Monsieur le Président, en ce qui a trait à l'administration de la Chambre, vous êtes responsable du personnel qui travaille dans l'édifice de l'Ouest et sur la Colline, est-ce exact?
Collapse
View Anthony Rota Profile
Lib. (ON)
Results: 1 - 12 of 12

Export As: XML CSV RSS

For more data options, please see Open Data