Fine.
My question is for you once again, Mr. Hannah.
In your document you present figures that indicate that thanks to the Internet and online services, Canadians have more access than ever to banking services. However, while travelling throughout Canada in the course of these 22 public consultation meetings we have held, our committee has observed that Canadians have trouble accessing the Internet because they live in very rural regions, or very remote areas in the North. Also, some bank branches are closing.
I think it would be good to know what you are saying to those Canadians. Personally, I hate cell phones, even though you saw me using one. In fact, I don't have a choice. I do prefer going to my bank in Beauport, where I live, to do my transactions. I function in a somewhat archaic way. I am conservative, after all.
As a representative of the Canadian Bankers Association, what do you have to say to these Canadians, whether they are seniors or people who live in rural areas, who have indicated that they have less access to banking services than they used to?
D'accord.
Je reviens à vous, monsieur Hannah.
Dans votre document, vous présentez des chiffres qui indiquent que, grâce à Internet et aux services en ligne, les Canadiens ont accès plus que jamais aux services bancaires. Cependant, en parcourant le Canada au cours des 22 consultations publiques que nous avons tenues, notre comité a constaté que des Canadiens avaient de la difficulté à accéder à Internet parce qu'ils vivaient dans des régions très rurales ou éloignées dans le Nord. Il y a aussi des succursales de banques qui ferment leurs portes.
Je crois qu'il serait bien de savoir ce que vous dites à ces Canadiens. Personnellement, je déteste les téléphones cellulaires, bien que vous m'ayez vu en utiliser un. En fait, je n'ai pas le choix. Je préfère cependant aller au comptoir de ma banque, à Beauport où j'habite, pour effectuer mes transactions. Je fonctionne de façon un peu archaïque. Je suis conservateur, après tout.
En tant que représentant de l'Association des banquiers canadiens, que dites-vous à ces Canadiens, qu'ils soient des aînés ou des personnes vivant en région rurale, qui semblent plutôt constater qu'ils ont moins accès aux services bancaires qu'auparavant?